Leikkokukat kodin kaunistuksena

Ilman leikkokukkia en osaisi olla ollenkaan. Minulla on muutama suosikkikukkakauppa, joissa käyn säännöllisesti ja lähimpänä kotiani Vantaan Myyrmäessä sijaitsee Tulikukka (www.tulikukka.fi). Siellä on helppo poiketa tarvittaessa myös autolla, koska vieressä on parkkipaikka. Se, mikä paikassa kuitenkin eniten minuun vetoaa, on ystävällinen ja taitava palvelu sekä aina tuoreet kukat :) Tuskin mistään muualta ostetut kukat kestävät niin kauan kuin Tulikukasta haetut. Kauppias kertoi minulle kerran, että kukat tulevat heille suoraan rekalla Hollannista ja olen nähnytkin kukkarekan monta kertaa kaupan vieressä (kuvitelkaa rekka täynnä erivärisiä kukkia!) Tänään olin hakemassa kimppua meidän keittiönpöydälle ja otin joitakin kuvia kaupan sisältä:





Kuvistakin välittyy kukkien tuoreus ja ehkä tunnette myös tuoksun.. :)

Näyteikkunassa oli nyt niin muodikkaita ilmakukkia. Ilmakukathan selviävät hengissä pelkällä sumutuksella ja ne voi asettaa ihan mihin vain, koska ruukkua eikä multaa tarvita. Mainioita kasveja!



Minä päädyin kelta-oranssiin leikkokukkakimppuun, jossa on yksi iso gerbera, kolme neilikkaa ja yksi oksa pieniä gerberoja. Ne varmasti kukkivat tuossa Aalto-maljakossa koko ensi viikon!



Ulkona voi ihailla kukkaloistoa, jos lähistöllä sattuu olemaan koristekirsikkapuita! Jos minulla olisi joskus oma piha, istuttaisin sinne ehdottomasti koristekirsikkaa. Tänään ei paistanut aurinko, kun otin alla olevan kuvan, mutta auringonvalossa vaaleanpunaiset kukat suorastaan hohtavat!


Yksi työpäivä ennen vapaata viikonloppua! Eiköhän sen jaksa, kun sitten on luvassa tennistä ja korukutsuja sekä muutenkin mukavaa oleilua :) Pirteää perjantaita teillekin!

Kommentit

Suositut tekstit